top of page
Blog: Blog2
Zoeken
  • Foto van schrijverPeter Nederstigt

Geschiedenis van contentmarketing

Contentmarketing is helemaal van deze tijd en tegelijk al meer dan 100 jaar oud. Het verhaal van de Michelin gidsen geldt als hét voorbeeld van het ontstaan van contentmarketing.


Michelin werd in 1889 opgericht en is één van de grootste banden producenten ter wereld. Het bedrijf begon aan het eind van de 19e eeuw met het uitgeven van wegenkaarten en reisgidsen. De kaarten en gidsen moesten het autotoerisme bevorderen zodat Michelin uiteindelijk meer banden zou verkopen.


De eerste Michelin gids verscheen in 1900 in Frankrijk. Deze gids, die gratis werd verspreid, bevatte een selectie van hotels, restaurants en garages en veel praktische informatie voor de reiziger. In 1926 werd de eerste gids uitgegeven met een ster voor restaurants met een goede keuken. In de jaren ’30 werden de tweede en derde ster geïntroduceerd. Tegenwoordig laat Michelin zo’n 40.000 restaurants in Europa keuren door zeventig inspecteurs die de restaurants anoniem bezoeken.


Waardevolle informatie voor jouw doelgroep


Contentmarketing is een techniek waarmee relevante en waardevolle content wordt gemaakt voor- en verspreid aan een specifieke doelgroep. Het doel hiervan is dat je doelgroep daarmee kennis krijgt die uiteindelijk leidt tot het doen van een aankoop bij jou als verspreider van die kennis. Michelin is met het uitgeven van de kaarten en gidsen al sinds 1900 bezig met content marketing.


Bedrijven die zich met content marketing bezig houden, moeten denken als een uitgever. Daarbij moet je niet letterlijk denken aan het uitgeven van boeken of kaarten zoals Michelin. Als je tegemoet komt aan de informatie behoefte van jouw doelgroep, ben je een uitgever. En anders dan in 1900, biedt internet ieder bedrijf perfecte mogelijkheden om zich als uitgever te presenteren.


Wil jij ook meer omzet halen door je kennis te delen?


Contentbuilders helpt


Deel jouw kennis met je potentiële en bestaande klanten. Het delen van unieke en waardevolle content zorgt voor vertrouwen bij je kopers en vindbaarheid in Google.


We helpen je om met jouw verhaal klanten te vinden en te binden. Neem vandaag nog contact op voor een goed gesprek over betaalbare contentmarketing voor jouw bedrijf.




110 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentários


bottom of page